KENE
Kene gözle görülebilir küçük bir karpuz çekirdeği şeklindedi. Pupa dönemindeyken siyah olan rengi kan emip erişkin hale geldiğinde kahverengiye döner.Erişkin bir dişi 5 mm boyunda ve krem renktedir.
Kene vücuttan çıkarılırken parçalanmadan alınmalıdır.Köpeğiniz veya kendi vücudunuzda yapışmış bir kene var ise bunu çıkarmak için bir hekimden yardım isteyiniz.

PİRE
Pire veya keneler asıl konakçıları olan kedi ve köpeğe ulaşamadıklarında insanlar ve diğer memelilerden de  kan emebilirler. Pirelerin ortalama ömrü 1-2 yıldır.Erişkin bir pire günde ortalama 40 yumurta bırakabilir.Bu yumurtalar kedi/köpeğin cildinden yere düşerek ortama(koltuk,halı,minder,yatak,yer döşemeleri,süpürgelikler) yerleşir.Bir pire barındığı konakçıdan(ked, köpek) ayrılır ve yeni bir konakçı bulamazsa 1-2 hafta içinde ölür. Dişi bir pire ilk kan emmeye başladıktan sonra 2 gün içinde yumurtlamaya başlar. Bir çok hastalığın yayılmasına neden olan bu parazitler en fazla bahar aylarında ürerler.
pire

*En sık sebep olduğu hastalıkların başında pire alerjisi gelir.Kan emerken akıttığı salyanın etkisiyle oluşan alerjik reaksiyonların ağırlığı bireyin hassasiyet derecesine göre farklılık gösterir.

*Çok aşırı pire varlığı hayvanlarda anemiye de neden olur.Eğer anemiye neden olduğu hayvan yaşlı,hasta ve/veya güçsüzse bu aneminin sonucu ölüme kadar varabilir.

*Bulaştırdıkları kan parazitleri kedi/köpeklerin hayatını tehdit eden bir diğer sorundur.Pire ve kenelerin sebep olduğu hastalıklar arasında zoonoz hastalıklar da bulunmaktadır.Bunlara örnek olarak Lyme hastalığı ,Kedi Tırmığı Hastalığı( Cat Scratch Disease) ile son dönemde ülkemizde de ölüm vakaları ile sonuçlanan Kırık Kongo Kanamalı Ateşi verilebilir(www.kkgm.gov.tr/.../Hhastaliklar/kirim_kongo.html).

Kedi/köpeğinizi pire ve keneden korumanın birçok etkili yolu vardır.Kedi/köpeğinize en uygun olan antiparaziter ürünü öğrenmek için veteriner hekiminize danışın.

Kategoriler